Стратегія розвитку ліцею

Схвалено рішенням                                                             Затверджено

педагогічної ради від 29.12.2020 р.                                  Засновник Олевська міська рада

(Протокол № 3)

 

Упроваджено

Наказ директора від 29.12.2020 р. № 56

 

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ

Варварівської ЗОШ І-ІІІ ступенів на 2020-2025 рр.

 

                                                                    2020 р.

                                                                    Вступ

 

Цей документ містить важливу довідкову інформацію про стратегію Варварівської школи щодо підходів до освітнього процесу.

І. Місія, візія, цінності, принципи діяльності

 

Місія школи

Всебічний (фізичний, інтелектуально-емоційний, соціальний і духовний)  розвиток особистості.

 

Візія школи

Натхненні й об’єднані цілісним усвідомленням мети освіти та її цінності, в співпраці зі спільнотою, змінюємо на краще себе та надихаємо інших.

 

Цінності школи

 

Цінності гармонійно вплітаються в структуру освітньої програми і є ціллю кожного розділу усіх навчальних предметів

 

Найвищою цінністю є особистість та її добробут у фізичній, інтелектуально-емоційній, соціальній і духовній сферах життя.

 

Принципи діяльності школи

 

Простота Мета, бачення мети, цінності, принципи і сама діяльність мають бути простими, зрозумілими і прийнятними для всіх учасників освітнього процесу.

 

Універсальність  Цілісна мета освіти, цінності, принципи і процес їх імплементації —універсальні. Думаємо глобально, діємо локально.

 

Відданість  Ми віримо в цінність і ефективність усвідомленої праці, спрямованої на досягнення цілісної мети освіти та її силу змінити ситуацію.

 

Компетентність Ми здатні ефективно долати усі виклики  в житті на основі знань, досвіду і цінностей і прагнемо до постійного самовдосконалення й розвитку (From zero to hero – від неусвідомленої некомпетентності до неусвідомленої компетентності).

 

Чистота  Внутрішня: думки, бажання, мотиви, очікування;   зовнішня: тіло, одяг, їжа, мова, діяльність, місце праці і відпочинку, стосунки з собою, з учнями, батьками, спільнотою і довкіллям.

 

Володіння собою ( самоврядування)  Ми контролюємо свої  розум, думки, бажання, емоції і чуття.

 

Співчуття Ми не шкодимо жодній живій істоті ні думкою, ні словом, ні дією, ділимося знаннями, досвідом і цінностями, які спрямовані на формування життєвонеобхідних компетентностей.

 

Правдивість Ми здатні відрізняти істину від іллюзії й  обману.

Культура Людину характеризує її культура мислення, культура пізнання, культура одягу, сну, їжі,  культура праці і поведінки, культура відпочинку,  культура мови і спілкування.

 

Повага Ми цінуємо один одного і те, що ми вносимо в діяльність школи, визнаємо і цінуємо різноманітність в поглядах, досвіді, культурі, традиціях.

 

Єдність в різноманітті Ми усвідомлюємо і цінуємо духовну єдність з усіма попри зовнішні відмінності. Той, хто глибоко усвідомив священність свого життя,  буде також цінувати його в усіх формах життя.

 

Інтегрованість Ми усвідомлюємо суть різних предметів і явищ і використовуємо її при формуванні життєвонеобхідних компетентностей.

 

Рівний доступ до якісної освіти. Інклюзія Ми забезпечуємо задоволення ціннісних потреб кожної особистості відповідно до її психо-фізіологічних особливостей, враховуючи вік, стать, час, місце і обставини.

 

Вдячність Ми вдячні батькам, учителям, предкам, державі, Богу  за піклування, підтримку, довіру  і можливість  до самовдосконалення.

 

Співпраця і відповідальність Нахнення і єдність можливі тільки завдяки цілісному і ціннісному усвідомленні мети усіма учасниками освітнього процесу, розуміння ними суті самого процесу, своїх мотивів, місця й обов”язків у цьому процесі.

 

Терпіння Успіх школи не може бути досягнутим за одну мить. Стабільний та послідовний колектив має працювати над своїм стратегічним підходом протягом значного періоду часу.

 

                                                  Навчальні принципи

  1. Діти потребують любові та прихильності, щоб досягти успіху у навчанні.
  2. Навчання є розвивальним, практично спрямованим та особистісно орієнтованим.
  3. Вчителі є зразками для наслідування, які підтримують, направляють та виховують, формують ключові компетентності учнів своєю цілющою(цілісною) мовою, поведінкою та навчальними предметами.( Walk as you talk).
  4. Діти потребують безпечного фізичного, інтелектуально-емоційного, соціального та духовного середовища.
  5. Навчання має включати в себе дисципліну, виклик і бути справжнім – пов’язаним із реальним життям дітей.
  6. Розвиток мови має фундаментальне значення для успіху в усіх навчальних програмах.

 

ІІ. Мета, цілі, завдання розвитку

 

Мета розвитку школи

Всебічний розвиток особистості,  компетентної в чотирьох сферах життя.

 

Цілі розвитку школи

Створення сприятливого для формування ключових компетентностей освітнього середовища.

Підвищення  життєвонеобхідних компетентностей керівних і педагогічних кадрів.

Розробка освітньої програми.

Розбудова прозорої і підзвітної внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Формування в учнів стійких здорових звичок (тіла,  розуму та душі) для досягнення успіхів у навчанні.

Розвиток вміння учнів контролювати свої думки, бажання, дії, чуття( самоврядування),усвідомлювати відповідальність за свій вибір та наслідки своїх думок,слів та вчинків.

Розвиток в учнів критичного мислення ( розуму, який здатний розрізняти істину від ілюзії) через відповідне спілкування.

Формування навичок правильних відносин зі старшими, рівними, меншими і усім довкіллям, ефективної співпраці  в конкурентному середовищі.

Допомога учням в усвідомленні своєї духовної природи.

Розвиток талантів і здібностей особистості і почуття приналежності.

Розвиток почуття цікавості та інтроспективності.

 

Завдання розвитку школи

  1. Розробити освітню програму у відповідності з цілісною метою освіти.
  2. Підкріпити теоретичні знання систематичною і послідовною практикою і досвідом.
  3. Поглибити усвідомлення цінності знань, практики і досвіду.

 

ІІІ. Пріоритетні напрямки розвитку ЗО

  1. Створення безпечного і сприятливого для всебічного розвитку особистості освітнього середовища(додаток №1).
  2. Підвищення якості управлінської діяльності.
  3. Підвищення фахових і життєвонеобхідних компетентностей педагогічних кадрів.
  4. Формування академічних і життєвонеобхідних компетентностей учнів.

 

  1. Очікувані результати

Реалізація мети

Перетворення школи в центр освіти і культури, що забезпечує умови для всебічного розвитку особистості, чистої в своїх думках, словах і вчинках, здатної до самоконтролю, співчутливої, правдивої, відповідальної за свої вчинки, гармонійної  у взаємодії з собою і з усім довкіллям, особистості, яка критично мислить і готова до ефективної  співпраці в конкурентному середовищі. Особистості відповідальної за свої думки, слова і вчинки( усвідомлюючи закон причинно-наслідкових дій.